«Модифікація змісту навчання в початкові та середній школі»

       Діти з особливими освітніми потребами, як і всі інші діти, краще розвиваються у сприятливому середовищі, де кожний може навчатись у власному темпі. КЗ Вінницький ліцей №33 робить все можливе аби постійно покращувати процес інклюзивного навчання, в тому числі в умовах дистанційного навчання Кожна участь у професійних вебінарах та конференціях допомагає реалізувати це на практиці.

12.09.2022 р. відбувся вебінар, організований представниками ІРЦ, для вчителів та асистентів учителів  на тему: «Модифікація змісту навчання в середній школі» та «Модифікація змісту навчання в початковій школі». Доповідачами вебінару була директор ІРЦ Гарлінська О.М. про " Особливості організації інклюзивного навчання в закладі освіти".В ході вебінару був представлений досвід роботи з провадження інклюзивного навчання, практичні форми співпраці учнів, педагогів, батьків у формі виступів та презентацій Коновалюк Олена Олександрівна, асистент вчителя Войнашівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Барської територіальної громади, на прикладі власного практичного досвіду розкрила: стратегії модифікації навчальних предметів у середній та старшій школі; командний підхід, як основу у провадженні інклюзивної освіти; моделі спільного викладання та шляхи реалізації на практиці; приклади модифікованих програм.

Молошнюк Людмила Василівна та Олійник Наталя Юріївна наочно представили зразки модифікованих завдань та розроблені модифіковані програми для початкової школи, приклад ІНП (індивідуальний навчальний план), можливості та шляхи їх адаптації під певну нозологію.

Обговорено основні завдання модифікації – спрощення, виключення чи ущільнення змісту навчальної програми з урахуванням особливостей учня з ООП. Завдяки представленим прикладам учасникам вебінару донесено головну ідею модифікованої інклюзії  - дитина вчиться за тим же тематично-календарним планом, що і весь клас загальноосвітньої школи. Теми уроків для учня з ООП та решти учнів збігаються, але різняться матеріали, підходи та глибина вивчення. І саме тут має бути  активна співпраця членів КППС, тому що важливою умовою інклюзивного навчання є командний підхід.По закінченню підведено підсумки, що для створення модифікованої програми в першу чергу важливим є співпраця членів КППС, які мають діяти за єдиним планом  відстежувати і коригувати всі показники розвитку дитини. 


Коментарі